Förlåt

Vet ni vad som är jobbigt?

När man ställer väckarklockan på 07.30 och tror att den ska ringa halv sju.
När man vaknar upp till snöstorm, bestämmer sig för att ta bussen och precis när man hoppat på bussen så skingrar sig molnen och det blir världens finaste cykelväder.
När man tror att man fixat och svarat på alla mattefrågor men senare kommer på att man visst glömde den sista.
När man inser att det är våffeldagen i morgon men inte har några våfflor att äta. (till på köpet började det just lukta våfflor i hela skolan. Önsketänkande?)
När man egentligen bara har två timmars lektion kvar i skolan men måste stanna i 5 ½ p.g.a. dumdumdum håltimme. (som visserligen är ganska trevlig i bland. Ibland.)
När man helst av allt bara vill åka hem och skita i allt men vet vad konsekvenserna blir.

Jag vill åka hem.
Jag ska sluta klaga.
Jag är inte trevlig i dag.
Jag är i stort behov av herr iPod.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0