Beautiful day

I dag har jag övervunnit en rädsla. I dag har jag gjort något jag vanligtvis hatar. I dag har jag bjudit på mig själv. I dag har jag blivit fotograferad. I dag har jag varit på Model Lab.

Påminn mig om att aldrig satsa på en karriär som modell (inte för att jag skulle ha nån chans med mina 1.60 över havsytan, men ändå). Inte alls för att det inte var kul, för jag hade verkligen superkul i dag! Men gosh, vad svårt det är! Jag är väldigt glad att fotografen talade om för mig precis hur jag skulle bära mig åt, för jag är verkligen helt nollställd när det gäller att hitta bra poser. Plötsligt känns de där utmaningarna i Top Model inte lika lätta att klara av som jag trodde förut...x)

Nåja, nån modell lär det aldrig bli av mig i alla fall, så jag behöver inte oroa mig.  ;) Men fy katten vad skoj det var! Bara själva grejen att bli sminkad & fixad var kul att se hur det gick till, och dagen har bjudit på många goda skratt :)

Efteråt kom Nettes pappa dit och bjöd på glass från Glassfabriken. Mumma! Sedan bestämde sig Nette för att hänga med hem, och så fortsatte fotograferingen, fast i ett lite mindre seriöst skede. När vi blev trötta på det lagade vi mat (oxfilé med bearnaisesås, mygod vad gott det var!) och så småningom blev det även en promenix.

Nu sitter jag här i min ensamhet och ska snart bege mig mot sängen, men först blir det vaniljglass och mormors himmelska kolasås. Risken att jag ska hamna i Tjockholmen känns mer överhängande än att jag ska hamna i Top Model. Härligt! :D



Kommentarer
Postat av: Yowhanna

JAG VILL SE BILDER!

2009-07-05 @ 23:12:03
URL: http://yowhanna.webblogg.se/
Postat av: tove

håller med yowhanna, & bilden där uppe var mycket fin!:D

2009-07-06 @ 15:57:56
Postat av: Yowhanna

SV "Sammanfattning stugvistelse.: " Ja, visst gör det!? :D Vi får åka upp dit ngn gång! :D

2009-07-06 @ 22:29:33
URL: http://yowhanna.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0