Strawberry Swing

Sitter med frukost-smoothien (i dag hallonsmak vilken avnjuts tillsammans med en fullkornsmacka med linfrön och gurka) bredvid mig och tänkte passa på att författa ett litet inlägg. Coldplay spelar för fullt i högtalarna och huset är tomt så när som på mig. Skönt sätt att börja veckan på! Måndagmorgon innebär ju som bekant (?) sovmorgon till 11.20 och då har man gott om tid att lata sig lite på det här viset. Eller plugga. Fast det tar vi i eftermiddag, då har jag också en hel del timmar på mig. Faktiskt.

Dagens första lektion blir idrott med min käre vän Lars. Idrott i sig kan väl vara ganska kul, men läraren kan ju diskuteras. Egentligen är han inte så dum ändå, men han är ganska svår att beskriva om man säger så. Det är nog en såndär person som man måste möta i verkligheten för att förstå. Något jag gillar med honom är att han inte, till skillnad från min lärare på högstadiet, är så förbannat fäst vid tider och mått. Han skiter i i fall vi hoppar 5 meter eller 2 meter, så länge vi gör det med den korrekta tekniken han har lärt oss. Betyget sätts liksom på hur väl vi har utvecklat tekniken under perioden. Det är en riktigt bra utgångspunkt tycker jag, men å andra sidan väger han upp denna "snällheten" genom att vara världens tyrann ibland. Samtidigt som han slänger in en ordvits här och där och skrattar förnöjt åt sig själv. Svår att beskriva var det ja! xD

Lektion nummer två blir European Studies, och där är det mesta slappt. Patrick är liksom inte så bra på att bruka allvar.. Okej, där var jag lite taskig, för han har faktiskt sina perioder och han kan en hel del. Men lektionstiden brukar väl inte alltid utnyttjas till fullo, om man säger så. Inte mig emot dock, vi lär oss en hel del men har ändå inte prov och läxor varje vecka. Sen beror det ju säkert en del på vad för självdisciplin man har, men jag känner mig ganska nöjd i alla fall. :) 

Detta blir även dagens sista lektion och vi slutar redan kl. 13.50. Riktigt skön dag i dag, men sen är inte de andra fullt så mysiga... I kväll ska jag rida, Hanna var snäll nog och bytte lektion med mig då jag inte kan rida på torsdag, så jag rider i hennes grupp i kväll. Många trevliga personer finns där så det blir nog trevligt, även om jag inte är helt överförtjust i läraren. Ash, det blir jättebra i alla fall! 

Nej hörni, nu ska jag gå och fixa lite grejer och göra mig redo att gå i väg. Funderar lite på att ta en promenad till skolan med tanke på det fina vädret, men cykeln går ju lite fortare.. Nåja, vi får väl se hur det blir!

Ha en härlig dag! 


Kommentarer
Postat av: tove

Nu får du sluta skylta med dina goda frukostar man börjar ju fundera på äta en till ! Dock tycker jag ostmackor funkar bra också, sådetså (;

2009-01-12 @ 10:41:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0