Back on track.

Hej hopp!

Så var det fredag eftermiddag, och för första gången detta år har man en skolvecka bakom sig. Visserligen inte en hel sådan, men gårdagen kändes så jobbig så det kan räcka för flera dagar. Jag rivstartade 08.10 med mitt livs första (och gärna även sista) matte C-lektion, den jag aldrig trodde att jag skulle ha. Men där ser man hur det kan gå, för en liten samhällare med en mattelärare som är full av övertalningsförmåga. Varför lät jag mig slukas in i det här? Well, det löser sig väl det också på nått höger, i värsta fall får jag hoppa av kursen och göra något annat med mitt liv. Någonting jag förstår mig på.

Visste ni förresten att den värsta stanken som förekom i skyttegravarna under första världskriget inte var den av alla ruttnande lik eller svettiga soldater? Nej, det var soldaternas kängor som luktade som värst, talade Gustavo högtidligt om för oss på historian i dag. Där ser man! Detta var för övrigt dagens mest spännande lektion, och jag blev även presenterad för en ny teknisk pryl jag inte stött på förut; en elektrisk häftapparat. Om det är lönt eller inte kan ju diskuteras, men hophäftningen av våra papper blev i alla fall fyra gånger mer spännande! :D
 
En annan spännande sak som diskuterats idag (dock utan närvarande lärare) är vad konsekvenserna skulle bli i fall vi ställde in Axels Jäger (som han råkade ha i sitt skåp, dagen till ära) i lärarnas kyl och märkte den med "Leslie". Vi kom dock fram till att det var bäst att låta bli; känner vi Leslie rätt skulle han förmodligen kräva DNA-test på flaskan och sen skulle det bli synd om oss. Men lite kul hade det varit. :D Ojdå, glöm att jag skrev det där. På skolan har det nämligen blivit lite upprörda över elever som driver med lärare och varandra över internet, vad skolan nu har med det att göra. Flåt.

På tal om Axel så har jag idag lyckats med en sak som aldrig hänt förut; han blev tyst! Han kom som vanligt fram och kramade mig för att sedan sätta igång med sitt "Liten på jorden, stor i orden"-snack igen. Men i dag var jag förberedd och kontrade med nått jättesmart som jag har glömt vad det var. Typiskt nog. Smart var det i alla fall, och han var säkert tyst i 7 sekunder efter det! Framsteg! :D  
 
Jag har möblerat om på mitt rum. Det rycket fick jag i förrgår morse, och sängen jag nu sitter i står väldigt annorlunda jämfört med tidigare läge. Mysigt blev det i alla fall och jag trivs :)

Nej, nu känner jag att det är nog med nonsensprat. Lite flummigt inlägg blev det av det hela, men så är fredagar ganska flummiga också. Till exempel så ska jag i kväll ta mig till Trelleborg Övre, ta stadsbuss (finns det stadsbussar i Trelleborg?) därifrån till andra änden av stan för att förhoppningsvis sluta på en 18-årsfest för Nettes kompis. Mycket folk och trevliga saker skulle finnas, men jag får se vad som orkas med. Är rätt sugen på att gå ut, men hela transportgrejen verkar lite flummig. Och så ska man ju hem också. Ska nog slå Nette en signal och diskutera saken snart tror jag.
 
Ha en trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: Nette

slå, bara slå!

2009-01-09 @ 17:05:17
Postat av: Yowhanna

Jisses, vilket inlägg xD

Men det där med elektriska häftapparater låter lockande... Man borde kanske prova? ^^ Och ommöbleringen KRÄVER jag att få se så snart som möjligt :) Så kan du få se min ommöblering om du är snäll :D <3

2009-01-10 @ 11:11:41
URL: http://yowhanna.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0