Summer in the city

Det värsta med snö är när den smälter. Då blir den nämligen till slask, vilket är blött, kallt och... tja, slaskigt! *brrr* Själv tycker jag att det kan gå från -3 grader och snö till + 20 grader och sol, bara så där! Eller så kan man ju ha det som i Riad, +22 grader och snöby. Så stod det i Sydsvenskan härom veckan i alla fall, men så finns det ju något som kallas tryckfelsnisse också...

Nåja, sol eller inte sol så har de sista lovdagarna varit ungefär lika fina som de föregående (bortse från torsdag dagtid). Vi hade hand om Dackan & Balder till och med i går då Erika & co kom hem, och så har jag haft Esther fredag-lördag. I går blev det uteritt till Päronlunden med Frida vilket var himla mysigt; det finns inte mycket som klår att galoppera i helt orörd snö!

Kvällarna har ägnats mycket åt One Tree Hill (nerd!) men jag har även hunnit med att träffa en hel del små vänner så klart! Härligt med folk som piggar upp en.. :D I morgon drar skolan i gång igen vilket självklart känns lite trist då jag gärna hade varit ledig en vecka till, men å andra sidan blir det småtrevligt att träffa underbara Bladins-människor igen!

Nu ska jag fara vidare och försöka läsa lite i min svenskbok, inte mycket kvar nu! Mentos har jag så det sprutar ur öronen (present från pållarnas ägare; parfymer, armband och Mentos, det tackar vi för!!) så jag borde överleva...

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: toove

Ush slask, Kan man inte strunta att gå till skolan för att det är så mkt slask & man inte vill att ens strumpor ska bli blöta? Tror du dem skulle köpa det (A)

2009-02-23 @ 19:15:22
Postat av: Me, myself and I

Höhö, hoppas går ju! xD

2009-02-23 @ 21:11:08
URL: http://oddball.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0