Friday the 13th

Åh, underbara dag :D Solen är framme, lovet är nära och hälsomånaden har fått sitt slut (1½ månad fixade jag, go me!). I kväll ska jag träffa mitt glädjeämne, kränga godis och bara ha det mysigt vilket ska bli fruktansvärt trevligt. Skitungen sticker ju till Sälen i morgon också, så nu får vi passa på att snacka av oss ordentligt!

För tillfället har jag "historelektion" vilket innebär laptop i knät, en Nette som pillar en i håret samt lite Schweizernötchokladsätande (fint ord); Patrick hade tappat sin mobil och var tvungen att åka till polisen för att hämta upp den så vi fick klara oss på egen hand. Inte oss emot! :D Dessutom är det dags för stort svenskprov om ca en timme vilket kan behöva lite extra träning. Renässansen, Voltaire, Romantiken och Rosseau snurrar i huvudet på mig tillsammans med en massa andra viktiga personer, det är helt enkelt bara att hoppas på att jag kan hålla isär dem när det väl är dags. Nåja, går det så går det!

Nu ska jag fortsätta skriva om Versaillesfreden och vad som orsakade det. Just det. Versaillefreden. Hm.

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0