Dreams are coming true

Lussebullar och Regina Spektor. Det var mina två första tankar när jag blev väckt strax före 7 i morse, kanske inte så konstigt att jag inte kände av tröttheten som borde ha varit på plats? Upp skuttade jag i alla fall, glad som en lärka, och så uppvaktade vi min käre far som fyller 50 år i dag. Det blev presenter, sång och så frukost (lussebullar och varm choklad - så borde man ha det alltid!) framför luciatåget som sändes på TV så klart, precis som vi alltid gjort alla luciamorgnar som jag kan minnas i alla fall. Fruktansvärt mysigt, och med en sådan start på dagen kan inte mycket gå fel...

Släktkalaset i går var faktiskt över all förväntan, även om det blev lite långdraget att sitta och gagga med 80 plus-arna efter några timmar... Vi höll oss dock vakna efter att alla gått hem fram till 12-slaget (kortspelsturnering blev lösningen för att hålla käre pappa vaken utan att tala om vad som pågick) då Elina med familj ringde på dörren och uppvaktade pappa med champagne. Härligt! När vi gick upp i morse såg vi dessutom att de varit här i natt och pyntat huset med ballonger, 50 års-flaggor och annat fint, haha. Det gillar jag! 

Något jag gillar är att jag om cirkus 20 minuter styr kosan mot KB för att uppfylla en konsertdröm jag haft länge; jag snackar ju så klart om REGINA SPEKTOR! Jag har varit alldeles speedad och lycklig hela dagen (läs helgen) och nu kan jag bara inte vänta tills det äntligen är dags. Usch, vad det kommer att bli underbart! 

Ha en underbar kväll, för det kommer jag garanterat att ha!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0