Awesomeness!!

"Coldplay må ha rykte om sig att vara tråkiga och oglamorösa men den här showen är väldigt bra på att få sin publik på gott humör." Så skrev en recensent i Aftonbladet om konserten i lördags, och jag kan inte annat än hålla med. Aldrig förr har jag varit på så oerhört bra humör i så många timmar som under lördagskvällen/natten, och mina förväntningar överträffades flera gånger om. Jag kan säga att konsertbiljetten var värd vartenda öre - det här var helt klart mitt livs bästa konsert!

Chris Martin var lika snygg som alltid, musiken var precis lika underbar som alltid, och de var dessutom grymma på live-uppträdande! Det var liksom inte bara låt efter låt med lite ljussättningar, utan under "Yellow" skickade de ut enorma gula ballonger över hela publikhavet, och en annan gång var det neonfärgade fjärilar som åkte runt. Sedan blev vi uppmanade till att göra en "vågen"  med våra mobiler som gick genom hela Stadion, sjukt coolt!

Bandet i sig verkade grymt coola också, och de uppträdde verkligen inte som att de visste om att de är världens största (och bästa) band. Nej, ödmjukheten flödade och när alla fyra klämde ihop sig på en pyttescen mitt ute i publiken och höll igång enbart med hjälp av en aukustisk gitarr kändes det verkligen som att sitta på vilken vardagsrumsfest som helst.

Vi i publiken var sjukt taggade, och i stället för jubel hade vi kördelen av "Viva La Vida" som vårt hejarop när vi ville att de skulle spela mer. Ni kan tänka er att det känns rätt mäktigt att stå och skråla tillsammans med 33 000 pers som klämmer i för full hals i samma melodi... Gosh, vad underbart det var!

Favoritlåtarna live blev "Fix you" (jisses, vad tårarna rann på mig!), "Viva la Vida", "42" och "Lovers in Japan" (jag tror aldrig jag skrikit och hoppat så mycket som när de slutligen gick på och spelade även denna underbaring), men sedan var det mesta andra hyfsat perfekt det också.

Oj, vad mycket skriveri det blev, jag får la be om ursäkt om jag tråkat ut folket allt för mycket... Kände bara att jag var tvungen att delge lite av den här underbara kvällen, som dessutom slutade med gratis skivor (Coldplays lilla present till hela publiken) och motorcykeltaxi hem. En perfekt avslutning på en ruskigt perfekt kväll!

Kommentarer
Postat av: tove

Oh , vad jag hade velat vara där !:D

2009-08-25 @ 08:35:25
Postat av: sara

åååååååh vad jag önskar att jag var där! jeez...ska vara mer beredd nästa gång de är i närheten ;D

2009-08-26 @ 21:49:51
URL: http://sommarmolnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0