Good and less good

Vet ni vad? I dag har jag flyt.
- Min nya historia/samhälls-lärare verkar superbra och allt hon vill ta upp detta året är saker som intresserar mig.
 - Jag fick reda på att det blev MVG på mina två sista svenskuppsatser också, vilket gör att det blev uteslutande MVG i SvB, bortsett från ett VG i höstas. (förlåt, min mening är inte att skryta, men det gladde mig faktiskt lite)
- Efter skolan var jag i stan med Elina och hittade på 5 minuter både min älskade omlottkofta och min rutiga skjorta, båda två var sista exemplaren och de bara råkade finnas i min storlek.
- Flisa lekte inte fullt lika mycket giraff som jag befarat och vi kom riktigt bra överens i dag.

Det gillar jag!

Nu är det enda som besvärar mig lite frågan om hur jag egentligen ska göra med ridningen nu i höst, om jag ska fortsätta i gruppen eller ej. Det känns inte kul längre, och det finns ingen lektionsponny kvar som jag gillar att rida på för alla bara försvinner hela tiden. Det känns liksom som att så fort jag sätter mig på en häst nuförtiden så blir den sjuk, jag trillar av eller hästen avlivas av nån anledning. Jag vet att det är dumt att tänka så, men samtidigt ser jag inte fram emot torsdagskvällarna så som jag alltid gjort innan, och det känns lite onödigt att betala en massa pengar för nått som bara känns dåligt... Men jag vet inte, vad tycker ni? Ska prata med Louise om saken nu på torsdag hade jag tänkt, så får vi se om det går att lösa på nått vis...

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: tove

Om du inte tycker det är kul så fortsätt inte men om du vill fortsätta rida så kan du väl bara byta grupp? Även om det skulle bli tomt utan dig i gruppen :P

2009-08-25 @ 08:33:17
Postat av: Cazz

finns det ingen pålle du kan bli medryttare på då? :)

2009-08-25 @ 11:31:45
Postat av: Me, myself and I.

Tove: Mjo, jag ska först o främst kolla det, men det är i sf storhäst som skulle vara aktuellt och där har jag stått i kö i typ ett år nu xD Skulle kännas tomt att lämna gruppen som sådan oxå, men nu med de nya och allt sånt är det ändå inte riktigt samma grej...



Cazz: Jo, jag har en medryttarhäst redan och henne ska jag definitivt fortsätta med! Men nu var det mer det här med att rida lektion som jag syftade på, för där kan jag tyvärr inte ha med min medryttarhäst då hon tränar med ägaren samtidigt... annars hade ju det varit det ultimata! ;)

2009-08-25 @ 18:56:00
URL: http://oddball.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0