Cykla

Påminn mig om att aldrig mer i hela mitt liv åka buss till skolan. Inte för att det händer särskilt ofta, men jag börjar seriöst misstänka att det vilar någon form av förbannelse över mig varje gång jag ska försöka mig på denna konst, för det slutar alltid med att jag misslyckas med något på något vis (och resulterar oftast i att jag kommer några minuter för sent). Om det beror på mig eller de högre makterna kan ju diskuteras, men så här lät det i morse i alla fall; 

Mitt busskort: PIPIPIP
Busschauffören: Det har nog blivit lite trasigt, eller så har du glömt att ladda det.
Jag: Okej, men jag har tyvärr inga kontanter med mig. Får jag åka ändå?
Busschauffören:  Tjaa, du åker ju redan...
Jag: Mjo, jag tänkte mest om du ville stanna och slänga av mig vid någon vägkant eller så...
Busschauffören: Hmm. Lockande, men jag tror jag avstår. Bara du lovar att betala nästa gång!
Jag: Haha, okej. Tack, jag lovar!

Där fick vi oss båda morgonens skratt, och jag fick alltså sitta kvar på bussen och åka de resterande 3 kilometrarna också. Dock blev jag ett par minuter försen p.g.a att bussen låg efter i tidtabellen, men jag kom i alla fall fram! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0