Sunday, lovely Sunday...

Åh, vad jag älskar det. Känslan av att vakna upp med en underbar dag/kväll bakom sig och en helt ledig, mysig söndag framför sig då man kan göra vad man vill. Sämre blir det ju inte av att regnet fullkomligen vräker ner och vinden piskar, vilket verkligen ger en anledning till att ligga hemma och kolla film och bara ha det skönt hela dagen. Underbart!

Gårdagen, ja. Hade ju då de bästa tjejkompisarna över på en liten tjejmiddag då vi lagade mat, snackade, gick promenader, kollade film och hade allmänt trevligt helt enkelt. Matlagningen à la Mikaela resulterade i strimlad lövbiff i champignonsås, farfallepasta och sallad, och till efterrrätt blev det hemlagad Daim-glass. Ganska lyckat om jag får säga det själv, även om jag råkade laga pasta till ett helt militärregemente istället för de 8 tjejer vi var. Men men, bättre för mycket än för lite! :)

Vid halv 3 hade alla som inte skulle sova över gått hem, och vi (jag, Johanna&Åsa) kunde äntligen få ta tag i efterarbetet. Näh, där var faktiskt inte så mycket att göra då alla hade hjälpt till på sitt sätt, men är man pigg så är man och det slutade med att vi plumsade i säng strax före 4. Sen var det ju tänkt att vi skulle ta oss upp vid 9 för att fixa innan föräldrarna mina kom hem, men det hände inte riktigt. Vid 12 var vi klara vid frukostbordet, så jag behöver kanske inte säga att tidsplaneringen gick sådär. Men det funkade ändå och nu är här så fint så fint. ;)

Dagen planerar jag då som sagt bara att ägna åt allmän lathet, men ska faktiskt plugga en del franska också hade jag tänkt. Inte jättesvårt dock, så det är skönt :) Pappa kom precis in med caffe latte och mormors sockerkaka till mig också, så jag borde överleva. :)

Den planerade joggingturen blir det väl lite si och så med med tanke på väder&vind, men om inte annat kan jag alltid göra det i morgon i stället, superkort skoldag 11.20 - 13.50 ju. Jag älskar måndagar! x)

                                 

                                     

                                                 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0