School's out.

Jävla skola.
Säger jag faktiskt, trots att det numera är lov och allt. Trots att jag egentligen tycker att min skola är rättså bra och till och med riktigt kul i bland. Ibland. Men nej, de lyckades förstöra även in i sista minuten och jag blev inte glad.

Det var sagt att vi skulle sluta 14.15, vilket vi alla var lika glada för. 15.30 hade jag bokat in att rida älskling, vilket jag skulle hinna utmärkt i fall vi slutat i tid. Men nehej, 14.15 när historieprovet (som btw faktiskt gick bra) är färdigskrivet, kommer de in och säger att det ska vara en föreläsning om ett universitet i Canada som alla måste stanna på. Men det skulle bara ta 15 minuter. 15 minuter? Dagens skämt!
Hon pratade, och pratade, och pratade, och pratade. 15.20, 10 minuter innan min planerade ridning och 1 timme efter utsatt tid, var allt klart. Jag skulle alltså cykla hem (motvind&spöregn, jag älskar det!), äta nått snabbt, byta om och göra klart hästen på 10 minuter. Dagens skämt nr 2! Nähä, så det var ju bara att inse fakta, ringa Klara och be henne rida i stället och skippa älsklingen i dag. Kul.
Ash, det är ju inte världens undergång och det kommer självklart fler chanser, men surt känns det, att vi inte ens fick veta ngt om den här jäkla föreläsningen innan liksom! :(

Men jah, förutom den sista förstörande saken har dagen varit mysig & bra hittills. Det var halloween-tema på skolan vilket innebär helt nedsläckt, utspökat och godisskålar lite varstans. Inte mig emot! Speciellt inte eftersom min hälsogrej gick ut i dag, och jag är numera fri att stoppa i mig vad jag vill. Godis, chips, kakor, läsk, söta flingor, you name it! Jag har faktiskt hållt mig i en månad och en månad innan dess också, så lite duktig känner jag mig ;) 

Nåja, nu sitter jag här och tar igen mig lite efter allt stressande. Nästa tid att passa är inte förrän 17.00 då jag ska kolla hoppclinic. 18.00 ska det ridas privatlektion för Louise på Ricki vilket ska bli mkt kul. Bra träning inför tävlingen i morgon, men sen får vi ju se hur det går. Jag har absolut inga förhoppningar över huvud taget med tanke på att hästen är högst instabil och aldrig varit inne på en dressyrbana förr. Lägg till lite överskottsenergi från hela veckan, en sadel som sitter dåligt och där har vi det.
Jaja, prova får man väl göra och det kan inte går värre än rakt åt helvete. Den här gången måste jag dock lova mig själv att inte klanka ner på mig själv om det går dåligt, och jag får verkligen inte ha några förhoppningar alls. Okej? 
 
Haha, nä men nu ska jag ta och fara iväg till det där stallet tror jag. Njuta av att det äntligen är lov och se fram emot en vecka i solen på måndag. Gash, vad underbart! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0