Whoops.

Nä, ta dig i kragen och uppdatera bloggen nån gång nu då!
Åh ja, denna tanke har infunnit sig i mitt lilla huvud många gånger sedan i onsdags, men som synes har det inte blivit mycket gjort. Det vore intressant att se en uträkning på hur många procent av de saker man "har tänkt" att man ska göra, som verkligen blir gjorda. Inte överdrivet mycket emellanåt är min gissning.
 
Så, vad har hänt sedan sist? En hel del, faktiskt. Onsdagen överlevdes i vanlig ordning, men de är fortfarande jobbiga. På torsdagen var det nog mest bara skola som vanligt, och sen PC-ridning på kvällen. Han är underbar!

Fredagen spenderades hemma med hela familjen samlad (för en gångs skull på en fredagkväll) då vi åt god mat och såg "Da Vinci-koden". Jag såg den på bio en gång, och när vi kom ut var både jag och Freddie lika förvirrade. Nu tänkte jag att jag skulle se om den och äntligen förstå åtminstone lite mer än förra gången, men så blev det inte. Det är förvisso en mycket bra film, men det blir helt enkelt lite för många invecklade detaljer mot slutet. Jag vill inte ens tänka på hur det skulle vara att läsa boken...  Narkolepsi nästa!
 
I lördags överlämnade jag allt stallansvar i andra händer för att kunna plugga till mina 6 uppkommande prov och ändå hinna åka till Cissi på eftermiddagen. Där spenderades då kvällen, och det var himla trevligt. Jag och Camilla blev verkligen... engagerade i vad vi gjorde. xD

I dag då? Ja, inte har det varit en vanlig söndag i alla fall. Nej, det var uppstigning 04.45 (efter inte allt för mycket sömn) som gällde för att pila bort till MR varifrån det sedan bar av till Ullared! Julklappar, kläder och kängor skulle inhandlas, tillsammans med en massa annat billigt kul som man inte visste att man behövde. För mig var det första gången på detta shopping-palats, och jag blev inte besviken! Handlats har det gjorts, och jag är väldigt nöjd med allt! Jag spenderade inte alls så mkt pengar som beräknat, vilket i och för sig bara är positivt. :) Vår lilla grupp som försökte hänga i hop bestod av mig, Hanna, Pernilla, Olivia och till stor del även Mimmi & Mickey. Himla trevligt hade vi, och jag tyckte vi klarade det hela riktigt bra! Det får nog bli återbesök där framåt nästa år tror jag, kanske även i annat sällskap? :)

En annan grej som nästan har gått mig förbi i dag är att det faktiskt är första advent, vilket betyder jul, vilket betyder helt underbart! Så mysigt så mysigt...:) På tal om det tror jag faktiskt att jag ska gå och försöka hänga upp min julstjärna i fönstret, så infinner sig julkänslan ännu lite mer. Åh, vad jag älskar det!


 

Kommentarer
Postat av: Yowhanna

VI MÅSTE SES!

2008-11-30 @ 20:41:31
URL: http://yowhanna.webblogg.se/
Postat av: tove

Efter vad alla sagt så ångrar man sig lite att man inte följde med till Ullared ^^,

2008-12-01 @ 11:44:32
Postat av: mikaela :)

Tove: Ja, du får verkligen hänga med nästa år! Supermysigt var det! :D



Yowhanna: Vi måste ju det!! Det är så jäkla mkt i skolan och allt nu, och jag känner verkligen hur lite annat man hinner med. Ajaj, inte bra. Men det ska det bli ändring på! :D :D

Jag callar dig i kväll maybemaybe så kan vi bestämma nått :D

2008-12-02 @ 12:34:22
URL: http://oddball.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0