A fine frenzy.

Usch usch usch, vad jag måste stänga av vissa tankar. Inte låta massa dumma tankar ta över min hjärna, som Nette uttryckte det. Men det är ju så svårt. Jag vill veta vad det var som blev fel, vad det är som gör att han helt plötsligt inte ens kan prata med mig längre. Hur kan en sak ändras så totalt över bara en vecka? Det var ju han som antydde, han som visade så självklart vad han ville. Och så helt plötsligt det här. Jag fattar inte, och det stör mig. Men det som stör mig mest är att han inte säger något. Till någon. Vad är det som händer?

Äsch, nu skiter jag i det där. Han får skylla sig själv och ta tag i sitt eget liv, för jag orkar fan inte anstränga mig längre. Vill han återuppta det så får han säga det, jag orkar inte försöka mera. Jag ska fortsätta leva mitt liv som om ingenting har hänt och så får det vara upp till honom med resten.

Förutom den här lilla tvisten är det mesta bara underbart just nu, och i dag var en bra dag. :) Tisdagar överhuvudtaget är ganska trevliga tycker jag, även om det är en av de längsta dagarna. Hyfsat roliga ämnen och ingen stress, ledig eftermiddag och kväll. På tisdagar brukar jag även laga mat här hemma, men i dag var det ingen som ville göra mig sällskap.  Mamma var på lucia-inspelning (hon är projektledare för SVT:s lucia som sänds den 13), pappa i Stockholm och Jakob hade konsert. Jag hade helt enkelt en kväll för mig själv, vilket i och för sig inte var helt dumt. Dagens mat blev en härlig grekisk sallad med kyckling och till detta vitlöksbröd. Sallad, tomat, majs, gurka, fetaost, kyckling och lite keso blandades och avnöjts tillsammans med varmt vitlöksbröd. Mumsigt värre! :) 

I morgon är det onsdag vilket är veckans jobbigaste dag för lilla mig, mest på grund av allt som ska hinnas/orkas med efter skolan. Men har det gått förut så borde det fungera i morgon också, så det så.

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Nette

Han är en player, och när han inte fick vad han trodde han kunde få så fort som han ville så ville han inte mer. Det visar bara att han inte var seriös, och alltså inte värd dina tankar! Alltså, peppning på att strunta i honom och ägna tankarna åt de människorna som bryr sig om dig på riktigt och är äkta :) du är bra!

2008-11-26 @ 20:17:14
Postat av: Yowhanna

Jisses, vad äre som händer? Är det någon dum jävel som är dum mot Mikaela? Då ska den nog få sig en spark i magen... :Y

2008-11-28 @ 12:38:53
URL: http://yowhanna.webblogg.se/
Postat av: Me, myself and I

Nette & Johanna; Usch, vad ni är bra! Det betyder <3<3

2008-11-30 @ 19:58:12
URL: http://oddball.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0