It's Christmas time.

I morgon. I morgon äntligen. Som det har väntats, längtats, räknats till denna dag. 18 december, jullov!!! Åh, det ska bli så underbart! I dag visade min kropp verkligen hur mycket denna vila är behövd, och brottningsmatchen med sängen i morse var tyngre än någonsin. Under dagen har hela jag bara varit upp och ner; kommit för sent, glömt saker, sagt fel namn till personer jag känner väl, bytt plats på ord ( ta bara Bössens Jeffhus, hur låter det?) och jag har även hunnit med att ta sönder 3 olika saker (varav 2 gick att laga) här hemma. Tja, fokuserad kan jag väl inte direkt kalla mig men jag fick MVG på mitt franskprov! ;)

17 december innebär också att det bara är en vecka kvar till julafton, inte helt fel! Jag har faktiskt hunnit med att köpa nästan alla julklappar redan, en eller två ska väl förbättras på lördag då jag ska göra stan med far min. Myspys! På min egen önskelista står inget speciellt stort sådär utan mest mindre saker som jag behöver & vill ha. Coldplays skiva "Viva La Vida", ny cykelsadel, kläder, ett särskilt halsband som spanats in, filmen "Mamma Mia", en jacka, mobilcheckar, biljetter till Globen, träningsoverall, pennskrin från Ordning & Reda, påfyllning av Coffeecard och annat trevligt. Sen är jag fullt medeveten om att jag inte lär få alla dessa saker, men önska kan man ju! :)

Julplanerna är inga storslagna, utan jag ser fram emot mycket sömn och mys med nära & kära. Tar dock tåget till Linköping den 28 för att hälsa på folket där, men annars planerar jag att hålla mig nere i Skåneland. Ska gå en dressyr/markarbetes-kurs 2-4 januari också, så det blir roligt!

Nähä hörni, nu ska jag gå och fixa i ordning lite för en av de 4 (!) fikorna i morgon. Ja du läste rätt, 4 gånger har lilla Mikaela planerat att fika med olika personer i morgon. Gees, det får bli en lång springrunda i helgen! xD

Kommentarer
Postat av: Yowhanna

Ooh, händer det något speciellt i globen? :)

2008-12-17 @ 22:59:10
URL: http://yowhanna.webblogg.se/
Postat av: tove

Nu får vi se till att hoppa ordentligt när vi är klara i kyrkan o jullovet precis har börjat :D

2008-12-18 @ 20:05:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0