My heart will go on.

I dag gjorde jag som vår käre rektor uppmanade oss till på avslutningen i går; jag luktade på julen. Vaknade vid 11-snåret, gick upp och ut i vardagsrummet där en våg av hyacint-doft slog emot mig. Jag kände bara hur hela jag blev alldeles varm och glad, nu är det verkligen jul! Jojo, jag har tjatat om det där innan, men det kändes bara så bra och jag blev så glad!
 
Resten av dagen förflöt i lugnt tempo och det glada humöret höll sig på plats. Det blev precis en sådan skön slapp-dag som tänkt, jag har verkligen inte gjort mycket vettigt i dag!  Nej, stora delar har spenderats i soffan suckandes och snyftandes framför Titanic och till viss del även Upside of Anger. Bra filmer båda två, fast Titanic är ett par snäpp bättre och jag blev verkligen fångad av den. Erkännas ska att jag faktiskt aldrig lyckats ta mig igenom hela filmen förut, så det kändes bra att ändra på den saken nu. ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0