Flummigt luciafirande och bad, bad news.

Sitter just nu i en lite tystare skola än vad den var för fem minuter sen. Alla är verkligen totalt utflippade i dag och skolan sjuder av julsånger som spelas på högsta volym. Jag hade alldeles nyss en alldeles egen liten gosskör som satt och vrålade "Mer jul" i öronen på mig, underbart! Tonarten kan väl diskuteras, men lite härligt är det..:)

Ja, luciafirandet är som sagt i full gång, och jag får väl erkänna att både en och två lussebullar redan funnit vägen ner i magen. Men så ska det vara! I morse lyssnades det till det korta men intensiva luciatåget, superduktiga var dom! Åh,vad det är mysigt alltihopa...

Något som är mindre mysigt är telefonsamtalen jag fick i onsdags. Först ringer Sarah och berättar att hon fått Roffe såld och att han snart åker upp till Kalmar till sin nya ägare. Ett par timmar senare ringer Louise och talar om att Cliff inte ska få vara kvar längre, han är för sliten för att ridas "ordentligt igen". Han ska först flyttas ut till Kvarnby och stå där tills någon köper honom, som promenadhäst.
 Först blev jag helt sjukt ledsen, det är ändå en bästa kompis som jag tagit hand om i 3 ½ år som försvinner... En kompis som inte sviker, någon som lyssnar på en och bara finns där helt enkelt!  Det kommer bli otroligt tomt utan honom och jag kommer sakna det som in i, men jag får helt enkelt klamra mig fast vid de fina minnen vi fått tillsammans. Dessutom kommer det ju bli sjukt mycket bättre för honom där ute, för vad gör han egentligen på MR? Så ja, det är bara att hoppas på att det blir någon bra ägare som är snäll mot honom, och att jag kan får träffa honom lite då och då i alla fall. Men gud, vad jag kommer sakna allt...
<3

Kommentarer
Postat av: tove

önskar jag hade kommit på nån vettig kommentar om hur mkt hästar kan betyda för en men hittar inte de rätta orden så här får du en onödig kommentar till !

2008-12-12 @ 23:13:13
Postat av: Me, myself and I.

Inga kommentarer är onödiga kommentarer! <3

2008-12-15 @ 16:55:48
URL: http://oddball.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0