Earthquake. Eller kanske earth-wake?

Woosh, jag fick ett minst sagt annorlunda uppvaknande i morse kan jag säga. 06.21 vaknar jag av att hela världen bara skakar, fönstrena skallrar och dörren slår. Jag får panik, slänger täcket över huvudet och bara ligger där. Tilläggas kan ju att jag vaknade rakt ur en mardröm, så jag kopplade ju saker och ting lite annorlunda i början om man säger så.. Efter ett tag när det slutat skaka går jag upp till mamma för att fråga vad det är som händer. Hon bara grymtar något om att det säkert är någon sprängning till Citytunneln (vi bor 250 meter från Hyllie-stationen) eller nått och så går vi och lägger oss igen. När jag vaknar en timme senare får jag reda på att det var en jordbävning vi kände, som mätte upp till 4.7 på Richterskalan. Jorbävning? I Skåne? I Sverige? Ja, det var ju inte direkt vad man räknat med skulle hända, men okej! x)
Nåja, resten av dagen överlevdes utan större katastrofer i alla fall, men ni kan ju gissa vad som var det stora samtalsämnet i skolan ;)

På tal om skolan så har jag nu inofficiellt jullov, eller det sista provet & presentationen är i alla fall avklarad. Sen att själva avslutningen inte är förrän på torsdag är en helt annan sak. Skönt är det i alla fall att vara klar, och både prov & presentation gick bra :)

Nu ska jag pysa i väg en stund till stallet tror jag, hämta upp en grej hos Mini och tömma ur älsklings skåp lite. Hemska tanke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0